Aug 28, 2012

PERBEZAAN ITU MENYATUKAN :)

ASSALAMUALAIKUM :)

bukan kemain lagi tajuk aku hari nie. haha. aku bukan nak cerita pasal politik atau pun kaum yaa :) bukan perbezaan kaum yang aku nak kongsi tapi perbezaan dalam hubungan. hubungan tuu bukan saje khas untuk pasangan kekasih jer, tapi hubungan persahabatan, hubungan ibu dan anak dan sebagainya laa :)

korang tengok kat tangan korang tuu sekarang. ada kanan. ada kiri. cer korang bayangkan yang korang ada dua tangan kanan? macam mane ehh? mesti kekok kan :) so macam tuu laa kehidupan. yang berbeza tuu buat kita sempurna. ehh korang faham tak nie? mehh aku explain kasi clear yaa :)


tetibe jer ayam kfc nak interframe. haha :)
macam nie laa pakwe kau suka makan ayam bahagian dada, kau pulak suka makan peha. tak suka isi dada. so perbezaan korang tu menyatukan korang :) tapi kalau dua-dua nak bahagian dada, tak ke boleh berebut macam tuu? so persamaan korang tuu pulak akan memecah-belahkan korang :)

err, maksud aku sekarang nie, jangan laa duk cari persamaan jer dalam hidup kita. yang kaya nak kahwin dengan orang kaya. yang bijak pandai nak kawan dengan sama taraf dengan diorang. tapi diorang tak sedar yang persamaan tuu memecah-belahkan mereka. perbezaan tuu yang melengkapkan hidup kita yang tak sempurna nie. faham ke idok?? haha. 

p/s : pesan untuk diri sendiri dan semua :DD
DAH HABIS BACA? jomm komen :) Byeee

12 725 budak kiut buat kecoh:

Muhammad Firdaus Bin Kamarudin said... []

haha, baru perasan tarikh lahir sama.. xD cuma tahun sahaja berbeza

Herma Julianny said... []

apa pula tunjukkan ayam KFC awal2 pagi...Nyum3...T__T
betul kata anis..
berkawan tak mengira perbezaan atau status..
tp kalau nak kahwin, mesti kena memilih kot..=p

~didiey~ said... []

sgt berguna pesanan dan nasihat nie..tq :)

ayut said... []

paham2...xsmudahnya utk sesorg itu dpt fikir sebegitu..klu dpt fikir mcm tu semua takde kot gaduh2 bagai.kan?nk aman,trimalah perbezaan itu :)

rAIHan said... []

betul. kdg2 ia saling melengkapi antara satu sama lain.

sarah said... []

memang ada orang kata, kita ni kena cari yang kontra..baru le meriah...tapi jangan kontra sangat kot..takut payah nak sesuaikan diri plak..

Wanieys said... []

teringin pulak tgk ayam kepci tu ahaks...:p

Farah Shuhada said... []

hehe thanks awak coment blog sy :)cepat betul . hehe thanks again nice bloggg ;D

Eca Dwinky Asha said... []

adoii sis,.,,,napa tnjk gmbr kfc,terliur sudah!.hahaha

betul,dlm hidup kita ne,klu semua sama je,xsyok!

Cendol said... []

betul tu anis :)
sepatutnye kekurangan n kelebihan pd dia melengkapkan kita,tkde org sempurna..kalo kita dpt mnerime seadanye kite akn rse dia sempurna :P haha malu ckp mcm >.<
tapi kan lagi best kalo pakwe dia tu mmg tak mkn ayam.haha makwe dia dpt mkn semua sekali.hahahaha tamak!